„START-UP ECONOMIE SOCIALĂ” – Oportunitatea de a crea întreprinderi sociale și a susține dezvoltarea comunității
- CasaRica
- 26 sept. 2024
- 23 min de citit
Actualizată în: 6 iun.

Asociația Casa Rica a demarat proiectul „START-UP ECONOMIE SOCIALĂ”, având ca scop sprijinirea dezvoltării economiei sociale și promovarea bunăstării comunitare. Proiectul, realizat în parteneriat cu Centrul pentru Afaceri Solidare SRL și DAD Expertise SRL, este cofinanțat de Uniunea Europeană prin Fondul Social European Plus (FSE+), în cadrul Programului Educație și Ocupare 2021-2027.
Obiectivul general al proiectului
Scopul principal al proiectului este dezvoltarea sectorului economiei sociale prin înființarea a 21 de întreprinderi sociale și sprijinirea persoanelor interesate în materializarea unor idei de afaceri inovative. Astfel, 132 de persoane vor beneficia de cursuri de dezvoltare a competențelor antreprenoriale și manageriale, pregătindu-se pentru a deschide întreprinderi sociale în mediul urban.
Obiective specifice
Un alt obiectiv esențial al proiectului este îmbunătățirea accesului pe piața muncii pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, cu un accent special pe tineri, șomeri de lungă durată și grupuri defavorizate. În cadrul proiectului, vor fi promovate activitățile independente și economia socială, contribuind astfel la creșterea ocupării și reducerea inactivității economice.
Rezultatele așteptate
Prin acest proiect ambițios, organizatorii își propun să obțină rezultate notabile, cum ar fi:
Selecția a cel puțin 132 de persoane pentru a face parte din grupul țintă.
Participarea a 132 de persoane la cursul de dezvoltare „Antreprenoriat social”.
122 de participanți la „Atelierul ideilor de afaceri sociale”.
Organizarea unui concurs de idei de afaceri sociale, cu selectarea a minimum 21 de proiecte.
Înființarea a cel puțin 21 de întreprinderi sociale în mediul urban.
Crearea și menținerea a 136 de locuri de muncă prin noile întreprinderi sociale.
Regiuni de implementare
Proiectul se desfășoară în Regiunea Centru și Regiunea Nord-Vest ale României, acoperind astfel un spectru larg de comunități care pot beneficia de dezvoltarea economiei sociale și de locuri de muncă nou create.
Finanțare și durată
Proiectul are o valoare totală de 14.716.562,84 lei, din care 12.395.750,45 lei reprezintă finanțare nerambursabilă din FSE+, iar 2.187.485,37 lei provine din cofinanțarea asigurată din bugetul național. Durata proiectului este de 27 de luni, începând din 1 august 2024 și până la 31 octombrie 2026.
Contact și informații suplimentare
Pentru mai multe detalii sau pentru a afla cum puteți participa în proiect, ne puteți contacta prin e-mail la adresa: peo.312517@gmail.com.
Proiectul „START-UP ECONOMIE SOCIALĂ” oferă o șansă reală persoanelor care doresc să contribuie la dezvoltarea comunităților prin crearea de afaceri cu impact social. Aceasta este o oportunitate unică pentru cei care doresc să facă o diferență și să-și transforme ideile în soluții sustenabile, cu sprijinul și expertiza oferită de echipa proiectului.
Program: Programul Educație și Ocupare 2021-2027
Prioritate: 4. Antreprenoriat și economie socială
Obiectiv specific: ESO4.1.
Acțiunea 4.a.2 Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului
Apel de proiecte: „Sprijin pentru înființarea de întreprinderi sociale în mediul urban“
Titlul proiectului : „START-UP – economie socială”
Cod SMIS: 312517
Se aproba,
Manager Chirila Gabriela-Claudia
Metodologie de selecția a grupului țintă în cadrul proiectului
„START-UP – economie socială”
(Cod MySMIS 312517)
Cuprins
Anexa 7 – Formularul de înregistrare individuală a participanților la operațiunile finanțate prin PEO 2020 -2027 (Anexa -___din Manualul beneficiarului) 27
CAPITOLUL 1 – CONSIDERAȚII DE ORDIN GENERAL:
Asociația Casa Rica în parteneriat cu Centrul pentru Afaceri Solidare SRL București și DAD Expertise SRL implementează proiectul „START-UP – economie socială” (Cod MySMIS 312517) cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Educație și Ocupare,
Prin proiect se dezvoltă oportunități crescute de înființare de noi afaceri sociale inovative prin acordarea unei subvenții de max. 496380 lei pentru înființarea a 21 de întreprinderi sociale de către persoane fizice, cu reședința sau domiciliul în mediul rural sau urban în regiunile de implementare a proiectului, respectiv Nord Vest și Centru și care intenționează să dezvoltarea unei afaceri sociale.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
OS1.Cresterea constientizarii si crearea unei atitudini pozitive fata de cultura antreprenoriala bazata pe inovare sociala si tehnologica, prin activitati specifice de promovare si de informare cu privire la sectorul economiei sociale, dezvoltarea competentelor de antreprenoriat social si manageriale in Regiunile mai putin dezvoltate din Romania: Nord Vest și Centru. In cadrul acestor actiuni se vor promova si beneficiile participarii femeilor la programele de sprijin pentru infiintarea de intreprinderi sociale, respectiv pentru initierea unei afaceri si a ocuparii pe cont propriu.
OS2. Cresterea capacitatii individuale de ocupare pe cont propriu a persoanelor din GT, respectiv tineri cu varsta de peste 30 ani pana la 35 ani, someri, someri de lunga durata, persoane din grupuri dezavantajate pe piata muncii, persoane inactive prin consiliere, formare profesionala asistenta si sprijin pentru initierea afacerilor din domeniul economiei sociale. Se va urmari facilitarea ocuparii pe cont propriu a cel putin 132 de persoane din grupul tinta din Regiunile mai putin dezvoltate din Romania. Toate persoanele apartinand grupului tinta vor urma cursurile de formare de dezvoltare a competentelor in antreprenoriat social bazate pe inovare iar participantii la curs vor invata ce este si cum se elaboreaza un plan de afaceri (teorie si practica) iar la finalul cursului se vor acorda minim 122 de certificate ce vor atesta competentele dobandite
OS3. Dezvoltarea de oportunitati crescute de infiintare de noi afaceri sociale (finantarea a 21 intreprinderi sociale) ce vor genera pe termen scurt si lung noi locuri de munca adresate grupurilor vulnerabile, fapt ce va contribui la dezvoltarea si cresterea competitivitatii Regiunilor mai putin dezvoltate din Romania si la promovarea incluziunii sociale, precum si la dezvoltarea sociala si inteligenta a unui mediu economic durabil.
OS4. Cresterea ratei de ocupare in randul persoanelor vulnerabile in diferite sectoare economice, prin finantarea a 21 de idei de afaceri start-up (intreprinderi sociale) prin intermediul schemei de ajutor de minimis. Persoanele selectate in vederea finantarii ideilor lor de afaceri prin schema de minimis vor beneficia de consiliere/ consultanta/ mentorat in cadrul parteneriatului proiectului si vor putea folosi cunostintele solide acumulate pentru implementarea planurilor de afaceri. Prin proiect vor fi create cca. 136 de locuri de munca.
CAPITOLUL 2 - GRUPUL ȚINTĂ
În momentul definirii proiectului, pentru estimarea dimensiunilor diferitelor categorii de persoane din grupul tinta, intr-o prima etapa, reprezentantii organizatiilor ce au lucrat la elaborarea prezentului proiect au efectuat o cercetare de birou, dar si de teren. Printre sursele de informațtii
(1) Studiul bibliografiei de specialitate – etapa de DOCUMENTARE o Buletinul statistic lunar al judetelor – emis de Institutul National de Statistica o Populatia Romaniei pe localitati, emis de Institutul National de Statistica o Statistici anuale privind ocuparea fortei de munca - https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/ o Incadrarea in munca a tinerilor: masurile UE https://www.europarl.europa.eu/news/ro/headlines/priorities/social o Revista de Statistica. Impactul somajului asupra cresterii economice din Romania, in perioada de criza – https://www.revistadestatistica.ro/wp-content/uploads/2022/02/
(2) Analiza documentelor – situatiile statistice existente Datele au fost furnizate de:
- ANOFM – Rezultatele aplicarii masurilor de stimulare a fortei de munca in luna august 2023 - ANOFM – Situatia somerilor inregistrati, pe judete, in functie de medii: urban, rural la 31.08.2023 ;
- ANOFM – Numarul total de someri inregistrati si rata somajului pe tara si pe judete la 31.08.2023
- Asociatia „Alaturi de voi” https://alaturidevoi.ro/registrul-national-de-evidenta-a-intreprinderilor-sociale-2023/
Analiza proprie privind nevoile grupului tinta la nivelul regiunii Nord Vest și Centru, precum si studiile intreprinse in vederea elaborarii proiectului evidentiaza la nivel global obiective privind abordarea insuficienta a principiului formarii profesionale continue si a ocuparii prin activitati de antreprenoriat; lipsa unor initiative concrete pe plan regional/judetean pentru dezvoltarea de parteneriate relevante intre mediul de afaceri si autoritatile/institutiile publice locale/judetene, in vederea identificarii unor solutii viabile si inovative de imbunatatire a insertiei si responsabilitatii sociale/profesionale, de crestere a gradului de educatie si ocupare prin antreprenoriat si de promovare a importantei investitiilor in capitalul uman; lipsa unei culturi pentru invatarea pe tot parcursul vietii; un potential nevalorificat al resurselor umane din regiune; oportunitati scazute de dezvoltare personala si sociala; absenta interventiilor integrate orientate pe cresterea gradului de ocupare; un nivel scazut de calificare si/sau forta de munca calificata si o rata mica de participare a adultilor la educatie/formare; practica profesionala deficitara; transferabilitate a competentelor in cunostinte neformalizata; nivel scazut de calificare si/sau forta de munca calificata, respectiv angajati necalificati la nivelul judetelor; forta de munca neadaptata la cerintele de competente si calificari in continua schimbare pe piata muncii si o scazuta insertie profesionala; lipsa locurilor de munca viabile; somaj de lunga durata cu precadere in randurile tinerilor; venituri reduse la nivel regional si stare de saracie chiar si in randurile persoanelor angajate; risc de crestere a saraciei severe in randul unor grupuri defavorizate (cum ar fi romi); excluziune perpetuata vizand femeile si persoanele de etnie roma. GT va fi selectat cu respectarea conceptelor de egalitate de sanse si indiferent de sex, religie, orientare sexuala, rasa, nationalitate, etnie, limba, convingeri, gen, handicap. In vederea eliminarii riscului de abandon in cadrul acestei selectii, listele candidatilor admisi se vor suplimenta fata de numarul prezentat mai sus cu un anumit numar de persoane cu statut de rezerve – acest numar fiind stabilit de S cu input de la P1 si P2. Identificarea si inscrierea grupului tinta se va realiza parcurgand etapele descrise deja descrise la A1 si sintetizate in cele ce urmeaza: Lansarea activitatii; Realizarea bazei de date; Realizarea dosarului GT. Lansarea activitatii de identificare si inscriere a persoanelor din grupul tinta se va realiza prin postarea anuntului de inscriere pe site-ul proiectului, al fiecarui partener pe reteaua de socializare; in mass-media; in spatii din cadrul institutiilor care sunt frecventate de membri GT. Baza de date cu membri GT se va realiza printr-o ampla campanie pe mai multe paliere: 1) organizarea a 6 seminare de informare, identificare si inscriere a grupului tinta la care vor participa cca.30 persoane/eveniment interesate de activitatile proiectului, oportunitatile schemei ajutorului de minimis, principalele conditii pentru a beneficia de acestea, indicatorii de rezultat care vizeaza in principal infiintarea a 21 intreprinderi sociale in mediul urban din Regiunea Nord Vest și Centru, si generarea unui numar de cca.136 locuri de munca adresate grupurilor vulnerabile pe piata muncii. 2) vizite de identificare a grupului tinta (min. 5) la stakeholderi cu care sunt deja incheiate parteneriate, dar si la alte entitati locale ce pot sprijini procesul de selectie (ONG-uri cu rol in sustinerea grupurilor vulnerabile, autoritati publice locale, agentii de ocupare, asociatii de afaceri, camere de comert si sindicate etc) care se vor finaliza cu completarea bazei de date cu persoanele membri GT. 3) intalniri face-to-face cu potentiali membri ai grupului tinta. 4) paginaweb si reteaua de socializare vor fi populate cu informatii despre procesul de inscriere, instrument de comunicare care poate fi utilizat de catre cei intesati pentru inscriere in baza de date cu potential grup tinta; 5) se vor disemina 2 tipuri de materialele editate si tiparite in cadrul proiectului (brosura economie sociala si bune practici, brosura legislatie, afise A2) la evenimente publice/prin canale electronice/mass media/direct, prin contacte cu beneficiari/factori interesati. 6) utilizarea bazei de date existente deja la S, P1 si P2.
Partenerii proiectului, avand in vedere expertiza lor in ceea ce priveste antreprenoriatul si consultanta in afaceri au identificat si au in baza de date un numar important de potentiale persoane cu nu au putut fi eligibile in cadrul altor tipuri de finantari sau persoane care doresc sa desfasoare activitati sociale si nu au avut inca oportnitatea de a obtine capitalul necesar. Astfel, membri parteneriatului, pe baza expertizei anterioare in implementare scheme de minimis, are in baza de date un numar de peste 50 potentiali antreprenori sociali care doresc sa dezvolte afaceri sociale in comunitati diverse contribuind la cresterea gradului de ocupare in randul persoanelor vulnerabile cu accent pe persoane beneficiare de venit minim garantat, persoane de etnie roma, tineri care au parasit sistemul de asistenta sociala, dar si alte grupuri vulnerabile definite de legislatia nationala.
Toate aceste persoane interesate sa participe la activitatile proiectului au avut posibilitatea sa ne transmita datele de contact, pentru ca, imedit dupa ce va incepe implementarea proiectului sa ii putem invita sa se inscrie in activitatile proiectului. Toate aceste persoane vor fi invitate sa participe la activitatile de „Informarea publicului cu privire la programul de formare antreprenoriala, precum si cu privire la metodologia de selectie a grupului tinta si, ulterior, a planurilor de afaceri ce vor fi sprijinite in cadrul proiectului” prilej cu care vor afla mai multe despre proiect si isi vor putea depune cererile de inscriere in proiect. Pentru restul persoanelor din grupul tinta, cu care nu am intrat in contact vom aplica metodologia de identificare si selectie a grupului tinta a fost elaborata in vederea selectarii participantilor la proiect, inclusiv la cursurile de formare antreprenoriat social si alte programe de formare ce vor fi organizate in cadrul proiectului si din randul carora vor fi selectate persoanele care vor beneficia de ajutorul de minimis pentru infiintarea si dezvoltarea intreprinderilor sociale in regiunile mai putin dezvoltate ale Romaniei. Metodologie de selectie este elaborata pentru implementarea activitatii specific de Identificare, inscriere si selectie grup tinta in care sunt implicati toti partenerii proiectului dupa cum urmeaza: S va coordona procesul de informare, identificare si selectie a GT, iar P1 va fi direct implicat in selectia si recrutarea GT. P1 prin expertul comunicare/constientizare va sprijini procesul de organizare a sesiunilor de informare si a evenimentelor aferente acestei activitati. S, P1, P2 avand in vedere implicarea lor in perioada de definire a proiectului in identificarea potentialilor antreprenori sociali, prin expertii GT vor avea activitatea directa de sensibilizare si selectare a GT. GT va fi format din 132 persoane care doresc sa initieze o afacere sociala in scopul ocuparii pe cont propriu (persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, tineri cu vârsta de peste 30 ani, șomeri, șomeri de lungă durată, persoane din grupuri dezavantajate pe piața muncii, persoane inactive) si crearii de noi locuri de munca adresare grupurilor vulnerabile in Romania din Regiunea Nord Vest și Centru. GT este format din persoane fizice, cu resedinta sau domiciliul in regiunile de implementare a proiectului Regiunea Nord Vest și Centru si care intentioneaza sa infiinteze o intreprindere sociala in mediul urban in unul din judetele componente ale celor 2 regiuni si carora le sunt adresate actiuni complexe si integrate in vederea asigurarii unei sustenabilitati a interventiei in conformitate cu Ghidul solicitantului – Conditii specifice „Sprijin pentru infiintarea de intreprinderi sociale in mediul urban”.
Grupul tinta, urmare analizelor facute, este definit si va fi structurat dupa cum urmeaza:
1. 60 persoane inactive ;
2. 40 tineri ;
3. 15 someri ;
4. 17 persoane din grupuri dezavantajate pe piata muncii
Pentru ca o persoană să poată participa la prima etapă a activităților proiectului vizează:
Selectia participantilor in GT al proiectului se va realiza in functie de:
a) criteriile de selectie a grupului tinta stabilite prin Cererea de finantare, respectiv:
i. persoane aflate in cautarea unui loc de munca, tineri cu varsta de peste 30 ani pana la 35 ani, someri, someri de lunga durata, persoane din grupuri dezavantajate pe piata muncii, persoane inactive;
ii. intentioneaza sa infiinteze o afacere sociala;
iii. candidatii trebuie sa aiba domiciliul sau resedinta in Regiunea de Dezvoltare Regiunea Nord Vest și Centru;
iv. principiul egalitatii de sanse (din cei 132 selectati in GT 40 vor fi femei);
b) regula “primul venit, primul servit”, cu conditia indeplinirii criteriilor de selectie a grupului tinta stabilite prin proiect si pentru realizarea nr. minim cursanti, nr. minim de femei (minim 40) si pana la completarea grupelor aferente cursurilor de formare.
Persoanele interesate vor depune la sediul proiectului (beneficiar sau partenerii acestuia) fizic sau on-line sau vor înmâna experților grup țintă dosarul personal în vederea înscrierii în grupul țintă.
Nu au voie sa participe la cursurile de formare angajatii liderului de proiect si ai partenerilor acestuia. Transparenta procesului de selectie si accesul nediscriminatoriu se va asigura prin: tabele nominale centralizate lunar cu grupul tinta selectat vor fi postate la sediile S si pe site-ul proiectului; va fi anuntat programul orar de inregistrare a dosarului GT la sediile S, P1 si P2 sau direct la expertii grup tinta GT
Etapele de realizare a procesului de selectie sunt:
Lansarea selectiei - se va realiza prin: postarea anuntului de selectie pe site-ul/pagina de facebook a fiecarui partener implicat în desfasurarea acestei activitati, postarea anuntului pe site-ul si pagina de facebook a proiectului, conferinta de lansare a proiectului, publicarea unui anunt in presa.
Preluarea dosarelor de candidatura: persoanele interesate vor putea sa îsi depuna dosarele de candidatura la sediile partenerilor sau prin contact direct cu expertii grup tinta care le vor prelua si vor facilita completarea tuturor formularelor.
Dupa primirea documentelor, expertii grup tinta vor pregati setul de formulare stabilite in metodologie (formular de inregistrare, declaratii dubla finantare, acord prelucrare date cu caracter personal etc) si vor stabili modul de completare si semnare a acestora de catre persoanele interesate. Dupa semnarea tuturor documentelor, expertii grup tinta intocmesc dosarul de grup tinta, completeaza opis-ul cu toate documentele dosarului, ii acorda numar de inregistrare si le predau pentru arhivare.
Verificarea dosarelor de candidatura si admiterea în grupul tinta: pe baza documentelor depuse, persoanele vor fi selectate si înscrise în grupul tinta, pe principiul ”primul venit, primul servit”. Lipsa unuia dintre documente, precum si neîndeplinirea criteriilor de selectie descrise anterior conduce automat la neînscrierea candidatului în grupul tinta al proiectului.
In momentul in care persoana in cauza va completa dosarul, va fi inscris in grupul tinta. Dosarele depuse vor fi verificate de catre expertii GT.
Verificarea dosarelor de candidatura va viza îndeplinirea criteriilor de selectie si corectitudinea /completitudinea întocmirii dosarului (persoana îndeplineste criteriile de selectie si a adus toate documentele conform solicitarilor).
Realizarea bazei de date cu grupul tinta:
Fiecare partener va intocmi si gestiona o baza de date cu persoanele din grupul tinta si o va transmite periodic Solicitantului in vederea intocmirii bazei de date generale a grupului tinta.
Vor fi respectate prevederile Directivei CE/95/46 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, transpusa in legislatia nationala prin Legea nr.677/2001, precum si prevederile Directivei 2002/58/CE privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice, transpusa in legislatia nationala.
Participantii la activitatile proiectului vor fi informati despre obligativitatea de a furniza datele lor personale si despre faptul ca datele lor personale vor fi prelucrate în aplicatiile electronice SMIS/MySMIS, în toate fazele de evaluare/ contractare/ implementare/ sustenabilitate a proiectului, cu respectarea dispozitiilor legale mentionate. Se va obtine consimtamântul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal de la fiecare participant, în conformitate cu prevederilelegale (Regulamentul (UE) nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice în ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date, transpuse în legislatia nationala prin Legea nr. 190/2018, precum si prevederile Directivei 2002/58/CE privind prelucrarea datelor personale si protejarea confidentialitatii în sectorul comunicatiilor publice (Directiva asupra confidentialitatii si comunicatiilor electronice), transpusa în legislatia nationala prin Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private în sectorul comunicatiilor electronice, cu modificarile si completarile ulterioare).
Dosarul se depune numai dacă este complet, respectiv dacă toate documentele menționate sunt atașate și corect completate.
Dosarul conține următoarele documente:
· Formularul de înscriere proiect, semnat (Anexa 1);
· Scrisoare de intenție, semnată (Anexa 2);
· Notificare cu privire la prelucrarea datelor personale (Anexa 3) ;
· Acord de folosire a datelor personale (Anexa 4) ;
· Declarație-acord privind folosirea imaginii, semnată (Anexa 5);
· Declarația privind conflictul de interese (Anexa 6);
· Declaratie pe propria raspundere privind apartenenta la grupul tina, însoțită de documente justificative emise de o institutie abilitata, dupa caz (ex. AJOFM pentru adeverinta somaj, DGASPC sau autoritati locale pentru persoane dezavantajate, etc.);
· Formular de înscriere în grupul țintă (conform Manualului Beneficiarului PEO), completat integral, semnat Anexa 7);
· Copie a cărții de identitate/dovada rezidenței într-una din Regiunile eligibile, certificată pentru conformitate cu originalul
· Diplome/documente de studii, certificate pentru conformitate cu originalul (pentru cei ce vor urma un curs de formare);
· Copie certificat de naștere, certificat pentru conformitate cu originalul;
· Copie certificat căsătorie, după caz, certificat pentru conformitate cu originalul
Rezultatele selecției vor fi consemnate în Fișa de selecție a candidatului (Anexa 9) unde comisia de validare a candidatului va analiza dosarul și va evidenția elementele esențiale ce au stat la baza selecției. Validarea finală va fi realizată de expertul monitorizare grup țintă din partea solicitantului.
ANEXE
Anexa 1 – Formular de înscriere
FORMULAR DE ÎNSCRIERE LA ACTIVITĂȚILE DIN CADRUL PROIECTULUI
1. Date de identificare
Nume si prenume d-na / dl. _________________________________________________________,
Data nașterii _________________,
Adresa ___________________________________________________________________________,
Tel./Fax/ E-mail :__________________________________________________________________,
BI / CI seria _____ nr. _______________________, CNP __________________________________,
2. Studii : □ Medii □ Superioare □ Altele
Institutia |
| ||
Perioada |
| Specializarea |
|
3. In cadrul acestui proiect, care sunt serviciile de care vreți să beneficiați:
· Informare
· Consiliere
· Formare antreprenoriat social;
· Formare profesională accesare fonduri
· Competiție planuri afaceri sociale
4. Îndeplinirea condiţiilor cumulative de eligibilitatate (bifaţi un singur răspuns)
Beneficiaţi în prezent de servicii de informare, consiliere antreprenorială, formare profesională, din alte proiecte FSE sau de la bugetul de stat?
Informare (bifaţi un singur răspuns) | Consiliere antreprenorială (bifaţi un singur răspuns) |
Formare profesională (antreprenor economie socială) (bifaţi un singur răspuns)
| |||
DA | NU | DA | NU | DA | NU |
Dacă aţi răspuns DA la unul dintre serviciile specificate, mai sus la punctul B, nu veți mai beneficia de acestea în cadrul prezentului proiect.
Subsemnatul/a......................................................................................................................., prin prezenta, declar pe propria răspundere, că informaţiile furnizate prin prezenta sunt corecte şi reale şi îmi asum întreaga responsabilitate pentru acestea.
Nume și prenume persoană înscrisă
Semnătura
Data: | Nume și prenume expert grup țintă
Semnătura
Data: |
Anexa 2 - Scrisoare de intenție privind dezvoltarea unei afaceri sociale
SCRISOARE DE INTENȚIE PRIVIND DEZVOLTAREA UNEI AFACERI SOCIALE
I. Date de identificare aplicant
I.1. Numele și prenumele aplicantului:
I.2. Localitatea afacerii sociale:
II. Justificarea sectorului economic şi a grupului vulnerabil ales ca grup-ţintă
II.1.Descrieţi caracteristicile comunităţii în care va activa întreprinderea socială de inserţie:
Problemele socio-economice specifice ale comunităţii locale în care doriți să le soluționați prin afacerea propusă
Avantajele socio-economice ale comunităţii locale ce vor fi fructificate prin afacerea socială pe care intenționați să o înființați
II.2. De ce o afacere socială?
III. Strategia afacerii sociale
III.1. Descrieţi succint afacerea socială pe care propuneţi să o înfiinţaţi/dezvoltaţi, detaliind următoarele aspecte:
· domeniul de activitate;
· oportunităţi existente la nivel local;
· grupul țintă căruia vă adresați
III.2. Prezentaţi succint gama de produse sau servicii pe care întreprinderea le va comercializa.
III.3. Care sunt obiectivele financiar-economice şi sociale ale afacerii sociale pe care doriți să o dezvoltați?
Obiectivele financiar-economice:
Obiectivele sociale:
Nume și prenume:
Semnătură:
Anexa 3 – Notificare cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
NOTIFICARE CU PRIVIRE LA PRELUCRAREA DATELOR PERSONALE
Dorim sa va informam ca, Regulamentul 2016/679/UE privind protecția persoanelor fizice in ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulație a acestor date (GDPR) a intrat in vigoare, in mod unitar, de toate statele Uniunii Europene, începând cu data de 25 mai 2018.
In conformitate cu prevederile art. 13, Informare și acces la date cu caracter personal, dorim să vă informăm care este scopul pentru care prelucrăm datele dumneavoastră personale și care sunt drepturile dumneavoastră referitoare la protecția datelor, cu caracter personal.
Prelucrarea datelor:
Pentru asigurarea implementării proiectului „Start-up – economie socială” (Cod MySMIS 312517) Asociatia Casa Rica, Centrul pentru Afaceri Solidare SRL și SC DAD EXPERTISE SRL va prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal precum: nume, prenume, adresa, carte de identitate, stare civilă, situația profesională, pentru autoritățile naționale cu responsabilitate în monitorizarea activității proiectului, conform cerințelor prevăzute în legislație, menționând faptul că nu prelucram aceste date în niciun alt scop în afară de cel menționat.
De asemenea dorim să vă comunicăm că aceste date vor fi prelucrate de către Asociația Casa Rica în parteneriat cu Centrul pentru Afaceri Solidare SRL București și DAD Expertise SRL împreună cu AMPEO, Comisia furnizorilor de formare a municipiului București, conform scopului menționat mai sus și în conformitate cu legislația în vigoare.
Menționăm faptul că datele dumneavoastră cu caracter personal pot fi comunicate către alte autorități publice, în conformitate cu prevederile legale.
Dorim să vă informăm că Asociația Casa Rica în parteneriat cu Centrul pentru Afaceri Solidare SRL București și DAD Expertise SRL nu transferă aceste date către nici un alt stat din Uniunea Europeana sau către un stat terț, decât în situațiile expres prevăzute de către lege.
De asemenea, puteți apela la „dreptul de a fi uitat”, adică dreptul de a șterge datele dumneavoastră, înștiințându-ne cu 30 de zile înainte de a expira termenul legal de retenție.
Totodată, datele dumneavoastră vor fi stocate în baza noastră de date, pentru o perioada de maxim 6 ani, conform legislației în vigoare. Conform Regulamentului general privind protecția datelor, nr. 679/2016, beneficiați de următoare drepturi, în coroborare cu prevederile legislației în vigoare:
a. Dreptul de acces la date înseamnă că aveți dreptul de a solicita și de a primi un raspuns referitor la prelucrarea sau nu a datelor dumneavoastră cu caracter personal. În situația în care răspunsul este afirmativ, aveți dreptul să primiți acces la datele respective precum și la informații privind modalitatea în care sunt prelucrate datele.
b. Dreptul la ștergerea datelor ("dreptul de a fi uitat") înseamnă că aveți dreptul de a solicita ștergerea datelor cu caracter personal, fără întârzieri nejustificate, în cazul în care vă retrageți consimțământul și nu există niciun alt temei juridic pentru prelucrare.
c. Dreptul la restricționare înseamnă că aveți dreptul de a solicita restricționarea modului în care vă sunt prelucrate datele personale. Odată restricționate aceste date, pot fi prelucrate doar cu consimțământul dumneavoastră.
d. Dreptul la portabilitatea datelor se referă la dreptul de a primi datele personale într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat. De asemenea aveți dreptul ca aceste date să fie transmise direct altui operator, dacă acest lucru este fezabil din punct de vedere tehnic.
e. Dreptul la opoziție vizează dreptul de a vă opune prelucrării datelor personale atunci când prelucrarea este necesară pentru îndeplinirea unei sarcini care servește unui interes public sau când are în vedere un interes legitim al operatorului. Atunci când prelucrarea datelor cu caracter personal are drept scop marketingul direct, aveți dreptul de a vă opune prelucrării în orice moment.
f. Dreptul la rectificare se referă la corectarea, fără întârzieri nejustificate, a datelor cu caracter personal inexacte. Rectificarea va fi comunicată fiecărui destinatar la care au fost transmise datele, cu excepția cazului în care acest lucru se dovedește imposibil sau presupune eforturi disproporționate.
Toate aceste drepturi pot să fie exercitate prin transmiterea unei notificări în acest sens, pe adresa noastră de e-mail: ___________________ sau direct la sediul nostru din: ________________
În plus, din 25 mai 2018, pentru orice informații legate de prelucrarea datelor dumneavoastră personale de către Asociația Casa Rica în parteneriat cu Centrul pentru Afaceri Solidare SRL București și DAD Expertise SRL, vă puteți adresa Responsabilului pentru protecția datelor la adresa de email: ________ sau la adresa din: ____________________,
Plângeri referitoare la prelucrarea datelor personale pot fi adresate Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
Nume și prenume expert grup țintă
Semnătura
Anexa 4 – Acord pentru folosirea datelor personale
ACORD PENTRU FOLOSIREA DATELOR PERSONALE
Începând cu data de 25.05.2018, intră în vigoare Regulamentul (UE) nr.2016/679 din data de 27.04.2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date (prescurtat GDPR), care reglementează folosirea datelor cu caracter personal pentru persoanele fizice.
„Start-up – economie socială” (Cod MySMIS 312517) are obligația de a administra în condiții de siguranță, și numai pentru scopurile specificate explicit de către dvs, datele personale pe care le furnizați despre dvs, respectiv despre un membru al familiei dvs. sau o persoană pentru care aveți drept de reprezentare.
Scopul colectării datelor este relevant calității de participant la activitățile proiectului „Start-up – economie socială” (Cod MySMIS 312517) și pentru îndeplinirea responsabilităților ce vă revin din această calitate, respectiv : verificarea documentelor depuse la dosarul de proiect, informații privind proiectul și activitățile proiectului, informații privind calitatea de grup țintă al proiectului, verificarea documentelor ce sunt realizate / elaborate de dvs. în cadrul proiectului.
Datele dvs. sunt confidențiale și pot fi transmise pentru folosire către terțe entități în scopuri legale sau contractuale, cum ar fi: Ministerul Fondurilor Europene, Autoritatea de Management PEO, beneficiarul proiectului, partenerii proiectului, terți furnizori implicați în mod direct sau indirect în procesele aferente scopurilor mai sus menționate, autorități publice abilitate de lege protocoale de colaborare în scopul îndeplinirii atribuțiilor specifice conferite de legislația europeană și națională, precum și Comisiei Europene. Datele dumneavoastră ar putea fi transferate în exteriorul țării către Comisia Europeană conform legislației europene aplicabile.
Conform Regulamentului (UE) nr.2016/679, beneficiați de: dreptul la informare; dreptul de acces; dreptul la rectificare; dreptul la ștergerea datelor, dreptul la restricționarea prelucrării, dreptul la opoziție, dreptul de a vă adresa justiției. Aveți dreptul de a solicita oricând, în scris, retragerea acordului dat prin prezentul formular. Refuzul dumneavoastră de a completa, semna și retrimite formularul de mai jos, care ne autorizează să folosim datele dvs. determină imposibilitatea de a beneficia pe viitor de resursele noastre, precum și de resursele oferite prin proiectul mai sus menționat.
Fără acordul dvs explicit, dat prin acest formular, nu vă mai putem contacta și nu vă mai putem trimite niciun fel de materiale. Retragerea ulterioară a acordului nu afectează legalitatea folosirii datelor personale efectuate în baza prezentului acord înainte de retragerea acestuia. Retragerea acordului trebuie făcută în scris.
Completați datele personale și bifați serviciile de care doriți să beneficiați în continuare.
Nume _______________ Prenume _____________________ Data nașterii __________________
CNP _______________________ Nr telefon ____________________
Adresa poștală:
Str. ________________________________________ nr._______ bl. ____ sc. ____ap. ___ et. ___ Localitate: ________________________________ Cod poștal:____________ Județ: ____________ Țară:______________
Email ______________________________
Îmi dau acordul folosirii datelor personale de mai sus de către Asociația Casa Rica în parteneriat cu Centrul pentru Afaceri Solidare SRL București și DAD Expertise SRL, prin bifarea pozițiilor de mai jos, pentru a primi:
[ ] apeluri telefonice și emailuri – informații generale
[ ] informații privind activitățile proiectului ;
[ ] informații cu privire la evoluția implicării dvs. în proiect ;
[ ] verificarea documentelor ce sunt conforme cu activitățile în care sunteți implicat în proiect;
[ ] efectuarea evaluării performanțelor dumneavoastre individuale;
[ ] informații privind proiectele derulate;
Data ______________ Semnătura ________________
Acordul este valid doar dacă este semnat.
Anexa 5 - Declarație-acord pentru fotografiere și filmare
DECLARAȚIE PRIVIND ACORDUL PENTRU FOTOGRAFIERE ȘI FILMARE
Subsemnatul/a _____________________________________________, cetățean/ă român/ă, domiciliat/ă în _________________________ la adresa _________________________________________, județul ________________________, CNP .................................................................., legitimat cu BI/CI seria ________ nr. _______, eliberat de _________________________, la data ___________________________ prin prezentul act îmi exprim în mod explicit acordul ca imaginea mea (indiferent că este redată foto sau video) să fie utilizată și să fie făcută publică în documente tipărite, mediul on-line și pe canalele de comunicare ale proiectului „Start-up – economie socială” (Cod MySMIS 312517) precum Facebook, Instagram, Youtube, site proiect.
Prezentul acord este fără limită teritorială și fără limită de timp.
Prin semnarea prezentului acord, declar în mod expres și neechivoc, că renunț la orice pretenție materială sau financiară, care „Start-up – economie socială” (Cod MySMIS 312517) ar putea să derive din utilizarea imaginii mele pentru/ în scopurile menționate mai sus.
Cu privire la prelucrarea imaginii mele am fost informat de următoarele drepturi așa cum sunt acestea reglementate de dispozițiile art. 13-18 din Legea nr. 677/2001 respectiv:
· dreptul de a obține, la cerere și în mod gratuit pentru o solicitare pe an, confirmarea faptului că datele mele sunt prelucrate de către Asociația Casa Rica în parteneriat cu Centrul pentru Afaceri Solidare SRL București și DAD Expertise SRL și partenerii proiectului „Start-up – economie socială” (Cod MySMIS 312517) dreptul de a mă opune, în orice moment, din motive întemeiate și legitime legate de persoana mea
· dreptul de a mă adresa justiției ;
· dreptul de a înainta plângere către autoritatea de supraveghere.
Prezentul acord reprezintă voința mea fermă, neviciată și exprimată în mod liber.
Nume, prenume …………………………………………………………..
Semnătura……………………………………………….
Data .............................
Anexa 6 – Declarația privind conflictul de interese
DECLARAȚIE PE PROPRIE RĂSPUNDERE PRIVIND CONFLICTUL DE INTERESE
Subsemnatul/a................................................................................................................................., CNP…………………………………………….…………….., legitimat cu BI/CI seria ________ nr. _______, eliberat de _________________________, la data ___________________________ în calitate de membru al grupului țintă în cadrul proiectului „Start-up – economie socială” (Cod MySMIS 312517), cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal (Legea 268/ 2009 cu completările și modificările ulterioare) – Falsul în declaraţii - Declararea necorespunzătoare a adevărului, făcută unei persoane dintre cele prevăzute în art. 175 sau unei unităţi în care aceasta îşi desfăşoară activitatea în vederea producerii unei consecinţe juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci când, potrivit legii ori împrejurărilor, declaraţia făcută serveşte la producerea acelei consecinţe, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă,
DECLAR PE PROPRIE RĂSPUNDERE că:
· nu sunt angajat / ă la nici o persoană juridică care compune parteneriatul proiectului,
· nu am raporturi juridice cu niciun partener al proiectului,
· nu sunt rudă de gradul 1 sau 2 cu nicio persoană angajată sau aflată în raporturi juridice cu partenerii proiectului.
Nume, prenume ………………………………………………………………
Semnătura ……………………………………
Data .............................
Anexa 7 – Formularul de înregistrare individuală a participanților la operațiunile finanțate prin PEO 2020 -2027 (Anexa -___din Manualul beneficiarului)
Anexa 8 - Declarație categorie grup țintă
DECLARAȚIE CATEGORIE GRUP ȚINTĂ
Subsemnatul(a) __________________________________________, CNP _____________________, domiciliat(ă) în localitatea ____________________, str. ___________________, nr. _______, bl. ____, sc. _____, ap. _______, județul…………………… tel. __________________________, legitimat(ă) cu CI/BI seria _______, nr. _______________, eliberat de __________________, la data de __________________, cunoscând prevederile art. 326 din Codul Penal privind falsul in declarații, declar pe propria răspundere că la data înregistrării în grupul țintă al proiectului PEO 2020 - 2027, „Start-up – economie socială” (Cod MySMIS 312517), fac parte din categoria de grup țintă:
☐ Șomer
☐ Persoană inactivă
☐ Șomer de lungă durată
☐ Persoane din grupuri dezavantajate pe piata muncii
☐ Tineri cu varsta de peste 30 ani pana la 35 ani, someri
☐ Persoane aflate in cautarea unui loc de munca
Data Nume și prenume
…........................ .............................
Semnătura
…..............................
Anexa 9 – Fișa de selecție a candidatului
Avizat,
Coordonator activități P1/P2
FIȘA DE SELECȚIE A CANDIDATULUI
Urmare analizei documentelor transmise de potențialul participant la activitățile proiectului au fost constatate următoarele aspecte:
- a mai beneficiat / nu a mai beneficiat de sprijin FSE pentru activități similare;
- se află / nu se află în conflict de interese;
- domiciliul / rezidența este în regiunile de eligibilitate ale proiectului
o DA
o NU
- Nivelul de studii permite participarea la programul de formare al proiectului:
o DA
o NU
- Demonstrează cunoștințe și abilități antreprenoriale
o DA
o NU
- Deține informații privind economia socială / antreprenoriatul social.
o DA
o NU
CONCLUZII:
Selectat / Respins pentru participarea la activitățile proiectului:
Comisie validare:
Expert grup țintă: _________________________________
.png)

Comentarii